Lista: Det bästa jag har sett under 2009

Och så var både året och decenniet över. 2009 bjöd på en massa överraskningar på jdrama-fronten. Och för att fylla ut min blogg med nånting, här är de 12 bästa serierna jag såg under det gångna året. Många av de serier jag kommer att nämna har inte fått en egen recension men det lär dyka upp så småningom. Och kom ihåg, dessa serier kan ha sänts när som helst, men jag såg på dem första gången under 2009.

#12 Sappuri,
#11 Majo Saiban,
#10 The Quiz Show 2,
#9 Delicious Gakuin,
#8 Akai Ito,
#7 Vampire host,
#6 Liar Game 2,
#5 Holyland,
#4 Buzzer Beat,
#3 Long Love Letter,
#2 Tsubasa no Oreta Tenshitachi,
#1 Yume wo kanaeru zou,


Det är blandade genrer på serierna. Jag blev förvånad över att en komedi skulle vara den bästa på min lista. Det var ett tag sen det hände för oftast är mina toppserier av genren drama. =P

Hur som helst, hoppas ni får möjlighet att titta på nämnda serier. Ha det bra!

0 Kommentera detta inlägg: