Jdrama: Lost Time Life

Åh, nej! Gult kort! Jag får skärpa till mig nu. Jag vill ju till himmelen!

Visades: Vintern 2008| Antal avsnitt: 9 + 1 SP i två delar | Genre: Drama, Komedi,
Medverkar gör bl.a: Eita, Ueno Juri, Ito Atsushi, m.fl kända gästskådisar.
Titellåt / Personligt omdöme av låten: "Kimi Station" av Orange Range
[2 / 4]

Handling: Vet du vad som kommer att hända med dig de allra sista sekunderna i ditt liv? Enligt den här serien, så kommer hela situationen som gör att du kommer att dö att stoppas. Och från ingenstans dyker det upp shinigamis (dödsgudar). Det märkvärdiga med dessa shinigamis är att de är fotbollsdomare (!) och de ser till att du får förlängd tid. Under denna tid kan du välja att göra vad du vill men du måste vara tillbaka till situationsplatsen där du dör innan tiden går ut. Och du måste följa vissa regler. Annars så kommer du inte att kunna gå vidare till ett behagligt ställe i livet efter detta. Du kan inte fly undan dessa fotbollsdomare (shinigamis).


Omdöme: Den här serien var rätt underhållande. Den är uppbyggd i fristående avsnitt där man får följa nya karaktärer i varje nytt avsnitt. Och avsnitten kan då handla om vad som helst. Från polismän till fotografer och sjuksköterskor. Och med den förlängda tiden de får, som brukar vara i några timmar, så får de välja att göra vad de vill. En del försöker få botgöring från något som hänt i deras liv, andra väljer att passa på att njuta av den sista tiden man har. Det roligaste, tycker jag, är att man får höra kommentatorer prata i bakgrunden om olika saker och att man får se repriser av en händelse. Precis som på en riktig fotbollsmatch via TV. =P

Det finns ingen specifik genre den här serien tillhör, för det är så utspritt. Men jag skulle nog ändå säga att drama och komedi är det som lyser igenom mest. Jag rekommenderar den här serien och förberedd er på att fotbollsdomarna kan vara stränga. Eller inte. ^^

¤ ¤ ¤ ¤

0 Kommentera detta inlägg: